Postări

Test recapitulativ clasa a VII-a

24.04.2020 Prof.istorie Gheorghe Liliana AUTOEVALUARE cls.a VII 1.Stabileşte corespondenţadintredatele din coloana A şievenimentele din coloana B 1.1937                   a.Germania atacă URSS 2.1939                    b.Declanşarea celui de alIIlea război mondial 3.1941                     c.Crearea Axei Roma.Berllin-Tokio 4.1944                 d.Capitularea Germaniei 5.1945                    e.Debarcarea în Normandia                                                                                                  II.Completează enunşurile de mai jos,astfel în cât să exprime un adevăr istoric 1.Una dintre cauzele izbucnirii celui de al II-lea  război mondial,a fost dorinţa Germaniei naziste de a obţine spaţiu................... 2.Pactul Tripartit a fost o alianţă între Germania,Japonia şi......................... 3.La 22 iunie 1941 Germania a atacat ............... 4.Exterminarea evreilor in al  Doilea Război Mondial ,poartă numele de................... 5.St

Test recapitulativ clasa a VI-a

Imagine
24.04.2020 prof.istorie Gheorghe Liliana                                TEST RECAPITULATIV cls.aVIa           ,,REVOLUŢIA GLORIOASĂ,,  CONSTITUIREA SUA,DECLARAŢIA DE           INDEPENDENŢĂ ,CONSTITUŢIA 1.În baza lecţiei studiate ,,Revoluţia Glorioasă,, fixaţi în scris ,,cauzele,, şi ,,consecinţele,, acestui eveniment din istoria Angliei. 2.Indicaţi secolul în care are loc ,,Revoluţia Glorioasă,,. 3.Fixaţi în scris asemănările şi deosebirile dintre ,,Monarhia constituţională,,şi ,,Monarhia absolutist ă. 4.Care sunt cele trei putreri în stat şi de ce instituţii erau ele reprezentate după RevoluţiaGlorioasă? 5.Formul aţi propoziţii folosind următorii termeni istirici:Parlament bicameral,Oliver Cromwell,,Declaraţia drepturilor,, monarhie constituţională 6.Realizaţi  corespondenţa următoarelor date şi evenimente istorice. 4 iunie 1776                Anglia recunoaşte independenţa celor 13 colonii 1777                               Bătălia

Lecţie ed. socială 2 clasa a VII-a

Imagine
AUTORITĂŢILE STATULUI ROMÂN    cls.aVIIa ,,Autprităţile publice locale..-,,Preşedintele României,, Administraţia publică 1.centrală   ministere 2.locală consiliul localşi primarul ,Consiliuljudeţeanşi preşedintele consiliuluijudeţean -Rezolvă treburile în comune şi oraşe -Rezolvă treburile lanivel de judeţ ,,Autprităţile publice locale.. -Funcţionează pe baza principiului autonomiei locale -Sunt alese de cetăţenii cu drept de vot pentru un mandat de 4 ani -La nivelulfiecărui judeţ şi al Municipiului Bucureşti,Guvernul numeşte un ..prefect,,care este reprezentantul său în teritoriu.        Preşedintele României -Este ales de popor prin vot universal; -Are dreptul la două mandate a câte5 ani -Nu poate fi membru de partid -are imunitate politică pe timpul mandatului -Reprezintă statul rămân în relaţiile interne şi externe -Este garantul independenţei naţionale,alunităţii şi integrităţii teritoriale a ţării pentru a candida la funcţia

Lecţie ed. socială 2 clasa a VI-a

Imagine
Marginali z area şi Excluderea cls aVIa -Dacă grupurile minoritare ale unei societăţi îşi pierd identitatea culturală şi se izolează faţă de restul societăţii atunci ne aflăm în faţa ,,marginalizării,,. Marginalizarea socială reprezintă o poziţie socială periferică, accesul limitat al indivizilor la resurse economice,politice,educaţionale şi comunicaţionale.    Dacă un grup social îşi menţine şi dezvoltă identitatea culturală proprie, dar nu promoveayă relaţii de comunicare cu restul societăţii, avem o situaţie de ,,separare,,de excludere , iar dacă este impusă de majoritate ,vorbim despre ,,segregare,,. -Este de dorit situaţia de ,,integrare,, existând posibilitatea dialogului social între majoritate şi minoritate.    1.La ce tip de ,,excludere,, pot fi supuşi copii din imagi nile 1 şi 2?  

Lecţie ed. socială 2 clasa a V-a

Imagine
COPIII,PROMOTORI AI  PROPIILOR DREPTURI cls.aVa - Este important ca toţi copii să conştientizeze că au dreptul de a-şi apăra şi promova drepturile,în măsura  în careacşiunile lor nu încalcă drepturile altor persoane. 1.Oferă un exemplu concret de acţiune prin care copiii se pot implica în apărarea propriilordrepturi.. Povestea Malalei, cea mai tânără câştigătoare a premiului Nobel: fata căreia nu-i este frică de talibani nici măcar după ce au împuşcat-o în cap. Pe 9 octombrie 2012, Malala Yousafzai a fost împuşcată în cap de talibani pentru că promova dreptul la educaţie pentru femei după ce talibanii au emis un decret religios prin care interziceau prezenţa fetelor în şcoli. După doi ani şi o zi, Malala (17 ani) a primit Premiul Nobel pentru Pace, devenind astfel cel mai tânăr câştigător al distincţiei. Malala nu doar că a supravieţuit, ci şi-a transformat povestea într-o maşinărie de promovare a acestei cauze, strânge bani pentru finanţarea şcolilor şi a devenit cel mai

Prof. Dumitru Cristina - ed. socială, clasa a VIII-a A / B, tema 2 - săptămâna 23-27.03

Lecția transcrisă pe caiet Dreptul la proprietate. Calitatea de proprietar. Încălcarea dreptului de proprietate Dreptul la proprietate = dreptul unei persoane, familii sau instituții de a stăpâni bunuri Calitatea de proprietar asupra unui bun se dobândeşte prin cumpărare, donaţie sau moştenire . Dreptul la proprietate presupune : - Drept de posesiune - Drept de dispoziție - Drept de utilizare - Drept de uzufruct Dreptul la proprietate îi permite proprietarului să posede bunuri, să le utilizeze, să ia decizii în legătură cu destinaţia lor, să se bucure de roadele unei proprietăţi. Formele proprietății: -          Proprietatea privată - particular individuală                                 -asociativă -          Proprietatea publică -          Proprietatea mixtă APLICATIE Constituţia României -  ARTICOLUL 44: Dreptul de proprietate privată (1) Dreptul de proprietate, precum şi creanţele asupra statului, sunt garantate. Conţinutul şi limite

Prof. Dumitru Cristina - ed. socială, clasa a VIII-a A / B, tema 1 - săpămâna 16-20.03

Imagine
Anexa 1.      Rebus                                                            A                                                                  1                                                                                                                                                  2                                                                            3                                                                           4                                                                   5                                                                                  6                                                                          7                                                                 8                                                                          9                                                                                                            B