Prof. Dumitru Cristina - ed. socială, clasa a VIII-a A / B, tema 1 - săpămâna 16-20.03



Anexa 1.     Rebus                                                          A  
                                                              1
                                                              
                                                                               2
                                                                          3
                                                                          4
                                                                5
 

                                                                              6
                                                                         7
                                                              8
 

                                                                       9
                                                                                                           B
 Orizontal: 1:  Între oameni există diferenţe, deosebiri fireşti, numite ..............................................
                         2:  Posibilitatea neîngrădită a oricărei persoane de a exercita orice rol în comunitate poartă numele de egalitate a ................  
                         3: Când se iau în considerare condiţiile de săvârşire a abaterilor, avem de-a face cu circumstanţe ...................................
                         4:  Ansamblul de circumstanţe favorabile care duc la realizarea unui scop, în urma deciziei şi acţiunii persoanei poartă
                              numele de ........................
                         5: Dreptatea ca acces la resurse şi la poziţii în societate.
                         6: Dreptatea ca respectare a legilor şi înfăptuire a justiţiei.
                          7: „ Nimeni nu este mai presus de ...............”. ( se afirmă în Constituţia României, Articolul 16 (2)).
                          8: Situaţile în care se încalcă egalitatea şanselor se numesc „discriminatorii”, iar acţiunile implicate , ...........................  
                          9:  Persoana abilitată să cântărească şi să decidă  a cui este dreptatea.
Vertical :  Cele patru virtuţi cardinale pe care se întemeia morala, după Platon, erau: înţelepciunea, curajul, chibzuinţa(modestia)
                        şi  …………………………. .


 Anexa 2
Metoda ciorchinelui

Completați ”boabele”cu cuvinte care ne duc cu gândul la termenii de ”dreptate” și ”nedreptate”
Oval: DREPTATE
  

 

 

   












Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Temă clasa a VIII-a

Lecţie ed. socială 2 clasa a VI-a

Lecţie Ed. Socială clasa a VII-a